søndag, september 28, 2014

Düreforsög 20 år - se ekstremt sjældne billeder

Bloggeren i roadieuniform anno 1996.
Tillykke til düredrengene. Det er i dag 20 år siden, jeg efter håndboldtræning på cykel hastede ned ad bakken på det sidste stykke af Peter Bangs Vej, for at nå debutkoncerten med et meget ungt band: Düreforsög, mestendels udgjort af min ældste lillebrors klassekammerater i 8.a på Bordings Friskole. Jeg vidste ikke lige, hvad jeg skulle forvente, men jeg blev blæst baglæns og moshede rundt til de to numre - hvoraf det første blev spillet som ekstranummer.

Da jeg inden mit nuværende togt til søs ryddede op i et par årtiers nips og skrammel, faldt jeg over lidt memoralia, som jeg forevigede, inden det røg ud eller til genbrug (jakken).

Foto nedenfor.

Debutkoncert i et telt på Frederiksberg Rådshusplads.
Test: Er de unge mennesker gode nok til Roskilde? Jeg tog med på mini-tour som merchandiser og slap for fravær i de dage, fordi jeg overbeviste min dansklærer, Ida, om, at det var relevant research for min 3.g-opgave om "Heavy Metal i Medierne"!
Selvfølgelig var de gode nok. Venue blev blæst væk. Og så blev min læderjakke spraypaintet med hvid Citadel Primer, beregnet til tinsoldater. Jakken var i øvrigt købt på Blå Mandag 1992 af min daværende håndboldtræner, Casper Rongsted. 500 bobs, lige der, og så var jeg ekstra metal.
Backstagepas, Roskilde '96.

Der er eller var sikkert meget mere i gemmerne, men det er nok røget ud. Og hvad, der helt sikkert er, er masser af historier.
T.S. Høeg har forfattet noget af sagaen om düredrengene her.

/Thorbjørn Hein





Ingen kommentarer: