mandag, december 03, 2012

2 x 10 km Julemærkemarch 2012 med bonus

Bjørnebanden støtter god sag en frossen søndag

Bjørnebanden var repræsenteret på to af de mange startsteder landet over, da den 36. julemærkemarch løb af stabelen søndag den 2. december. Morten Bargisen viste flaget i Valby, imens undertegnede signatur nød at knase jomfruelig puddersne under fode i Gentofte denne frosne formiddag.


af Thorbjørn Hein


Egentlig skulle vi have været to med afgang fra Kildegårdsskolen i Hellerup omkring kl. 9 søndag morgen. Pågældende ledsager min foretog imidlertid en saglig cost-benefit-analyse af mere søvn i varm seng versus bustur til Gentofte og efterfølgende vandring i fem-otte graders frost ... Sengen vandt.

Da der allerede var betalt for to startnumre, valgte jeg så at gå turen to gange. Man kan vælge mellem 5- eller 10-km-ruter, så jeg fik mig i alt knap (ruten var ikke helt præcist opmålt) 20 km julemærkemarch, samt lidt ekstra, da busbilletten blev sparet ved hjemturen.

I alt 23,7 km - se samlet træningsstatus her. Se samtlige marcher, jeg har gennemført, her. Det var i øvrigt rekord for mig: Hidtil var 11 officielle marcher det største antal, jeg har nappet på et år; i 2012 er jeg nu på 12, og det er nok det, det ender med.

Morten Bargisen var også bjørnebandit i ensom julemærkemajestæt, da han samtidig turnerede rundt i Valby. Desværre var der ingen fotograf gemt i overkonstablen pågældende søndag, så ingen fotoreportage fra den kant. Nedenfor til gengæld lidt billeder fra turen i Gentofte.


Smuk morgen. Og bidende kold. På vej til bus 150S's stoppested for opsiddet transport til startstedet.
Pontonbroen på Gentofte Sø.

De følgende billeder er ikke i kronologisk orden; blogspot kan være pænt irriterende at lave layout i ...







Gentofte Hovedgade - jeg varierede over ruten, da jeg gik den anden gang. Bemærk champagne i vinduet!

Gentofte Hovedgade.

Passage af Gentofte Station.

Gartneriet i Bernstorff Slotshave - udsigt til kælkende børn.

Gartneriet i Bernstorff Slotshave.

Gartneriet i Bernstorff Slotshave.

Bernstorff Slotshave.

Slottet.

Udsigt 180 grader den anden vej.

Start og mål. Der var ganske tomt, da jeg kom tilbage efter de første 10 km.
Dims påsat telefonen. Det er et mobilt batteri, og det "reddede" mig på første sløjfe; pludselig gik telefonen kold, bogstaveligt talt, men med påsætning af det eksterne magasin var der liv igen. Siden jeg opmålte ruten på endomondo havde det været surt med permanent strømafbrydelse.

Smørrebrød, seks kroner stykket, samt en medalje. Bum, så var jeg klar til anden runde.







Bernstorff igen.















Forsvarets Sundhedstjeneste i Jægersborg.



Ved målet for anden gang. Svingning skarpt til højre og ud til Lyngbyvejen.
Denne her standsede just præcis, da jeg var ved første relevante busstoppested, men der var dømt march de få km hjem, sådan var det.

Det gør rigtige overvægtige mænd i hvert fald ikke ...
Fremad-fremad.

Varme!


Den kære Morten Bargisen, som trodsede kulden samme dag, men i Valby. Billedet er fra anden lejlighed!

Ingen kommentarer: