mandag, januar 28, 2008

Medaljelir: Marche du Souvenir de la Souffrance (Ardennerne)


- ja, det er så et stofmærke, for den i folkemunde benævnte "Ardennermarch" udløser ikke bliktingeltangel. En god ting - så er der da én mindre ureglementeret marchsild at få sine øjne trættet af, når pyntesyge typer går rundt nede i Nijmegen med medaljer nok til at ligne veteraner fra Anden Verdenskrig, og lidt til. Marchen gennemført sammen med Andreas og Per Ole i 2005, med støtte fra Håkke.

På et givent tidspunkt (når jeg får taget mig sammen) vil bloggens læsere kunne se, hvad det hele går ud på ved at læse den velskrevne artikel, som den fungerende kaptajn skrev til Garderbladet i januar 2005.

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Til T.H.

Lørdag den 16 feb. vil jeg være i den belgiske bar i KAIA fra kl. 1900. Selvfølgelig om fly og alt den slags logistik går vel.

Hr. T.H. sagde ...

Det er modtaget. Ser på det. T

Unknown sagde ...

Til dem der skal til London, det lader til at Tottenham er udsolgt før de blev sat til salg for offentligheden, så nu prøver vi Chelsea hjemme mod Derby. Der bliver billeterne dog først sat til salg den 25 feb, hvis men ikke er medlem.

Anonym sagde ...

Ellers er der også Premiership Division Charlton-Preston.
Billetter kan købes via Arte Udland, fodbold.
Der er også en dejlig vandretur ud til stadion "The Valley".

Unknown sagde ...

Ja det er der, de koster 376 kr, kiggede lige på chelsea, de kostede 2400 kr per styk, men så der det vist også med middag. :0)
jeg har ikke noget mod at charlton.

robertkrogh sagde ...

Det lyder som en plan.

Jeg vil gerne se en engelsk kamp, men jeg vil satme ikke slippe 2400 spir for det. Og så kan de sgu diske op med hvad det skal være af mad...

Og så lige sidste nyt, i hvad jeg efterhånden har døbt "The Never Ending Story".

Ringede i mandags for at høre hvor langt de var kommet med bilen. Har for 5. gang talt med værkføreren og det er nu 2. gang at han siger han ikke ved hvad der er galt med bilen!? Hva´ satan - sku jeg da vide det? Jeg er ikke mekaniker.

Jeg har mistanke om at han slet ikke har kigget på den endnu.
Han lovede højt og helligt at ringe tilbage imorgen torsdag.
Jeg spurgte allernådigst om den kunne være færdig fredag.

Som det ser ud nu, kommer jeg ikke ud og henter dig i din egen bil på næste søndag, hvis den ikke er klar på fredag. Så må jeg sgu skrue bissen på og få udleveret en lånebil.

Skal til Sydfyn fra tirsdag-torsdag i næste uge og skal ellers arbejde ti timer om dagen.

Lige et lille surt opstød fra Henning.

Vi ses inden længe.

Møs møs

Anonym sagde ...

Ah men det er da satans med den vogn. Nå men det lyder som en god idé med en lånebil. Giv mig lige en melding om udviklingen.
Ellers er det jo en aftale: Charlton hjemme, det er også en smuk vandretur. Toget til Canada Water, så er der 7-8 km. Har gået den en gang med Kim.

Dagens tal: 10

Fohåbentlig.. Det sner vist en del i Kabul lige for tiden, så dem der skulle hjem i dag, er forsinket en anelse.

robertkrogh sagde ...

Historien har fået en lykkelig afslutning!!!

Har lige talt med den kære værkfører og bilen er klar til afhentning.

Jeg henter den fredag.

Alle er glade!

Robert

Unknown sagde ...

Skal jeg så bestille billetter til Charlton til de andre?

robertkrogh sagde ...

Det synes jeg du skal gøre Morten.

Ang. morgenløb i London:

Da det gule sygesikringsbevis ikke dækker alvorlig sygdom mere, udenfor DK, tror jeg bare at jeg lader løbetøjet blive hjemme.

Er på den pæne side af 0,1 ton og der er vel ingen grund til, ligefrem at bede om et slagtilfælde.

Alternativet er selvfølgelig at vi tager en båre med som back-up.

Er I klar på noget bårefræs, drenge?

Henning

Unknown sagde ...

Nej ikke helt, men vi skal dog forbi vores stam sted Shepherds Tavern et par gange tro jeg, tror sku dog jeg tage løbetøj med alligevel vi skal bo lige ved Hyde park, skal se thorkild kast morgen maden. :0)

Anonym sagde ...

Fair & Square.

Hvis der er chance for at se Thorkild kaste suppen, så tager jeg mere end gerne risikoen for et slagtilfælde - det er det værd.

Henry (Det betyder Henning på engelsk)

Unknown sagde ...

Han plejer alligevel at aflyse turen om morgen før man kommer afsted, men så har man da vist intiatavativ (?)

Unknown sagde ...

Så drenge er der bestilt fodbold billeter til Charlton med Preston.(339 kr. pr stk)
Det bliver herrer grinner

Anonym sagde ...

Halløj.

Alletiders med bilen. Nogle ting er bare værd at vente på...

Så er vi næsten færdig med overdragelsen her. Har netop sendt den nye besætning afsted på første tur.

Jeg medbringer en rulle biobags til London. De bruges normalt til fæces, men kan dog anvendes til opkast, hvis "nogen" måtte have brug for det på morgenløbet!

Tja så gik jeg Dancon her i onsdags, 16, 1/2 omgang i lejren. Jeg overvejer naturligvis, om vi skal tage kontrolmarchen på løbebånd i år. Vi kunne eventuelt invitere gøglerne.

Anonym sagde ...

l?rt en masse